Hakuna Matata -  Żłobek w Gliwicach

Organizacja żłobka i plan dnia

Godziny pracy i podział grup

  • Dla Państwa wygody nasz żłobek funkcjonuje od godz. 6.30 do 16.30
  • Pracujemy w dwóch grupach wiekowych;

Grupa I – najmłodsze dzieci do 18 miesiąca

Grupa II – nasze „starszaki” dzieci w wieku 18 miesięcy do ok. 3 lat

Podział grup jest uzależniony od wieku i ilości zapisanych dzieci, a przejście z grupy młodszej do starszej przede wszystkim indywidualnym rozwojem naszych maluchów.

 

Wyprawka

Aby Państwa dzieci mogły czuć się jak w domu,  proponujemy wyposażenie dzieci w przybory, które są im bliskie i znane, a których używacie Państwo w domu. Mogą to być:

– ulubiona przytulanka, poduszeczka lub pieluszka do spania (zależnie od tego z czym dziecko zasypia)
– ubranie na zmianę – min. 2 komplety ( śpioszki, koszulka, bluzeczka, bielizna, rajstopy lub skarpetki)
– smoczek
– butelka, z której dotychczas dziecko piło
– obuwie na zmianę – kapcie najlepiej na rzepy (z uwagi na bezpieczeństwo dzieci prosimy by nie były to klapki)

 

Zajęcia dodatkowe

W naszym żłobku nie chcemy, aby maluchom się nudziło. Chcemy, aby się rozwijały i były szczęśliwe. Dlatego codziennie realizujemy m.in. zajęcia muzyczno-ruchowe, plastyczne, ruchowe, j. angielskiego.  Oprócz codziennych zajęć opiekuńczo-wychowawczych wprowadziliśmy także do oferty szereg dodatkowych zajęć. W obecnym roku szkolnym są to:

– rytmika (2x w tygodniu)

– zajęcia logopedyczne (1x w tygodniu)

– zajęcia prowadzone z użyciem metody Weroniki Sherborn (1x w tygodniu)

– dogoterapia – współpracujemy z Polskim Centrum Dogoterapii

– mini-koncerty muzyki klasycznej – zaproszeni goście grają dla naszych maluchów utwory klasyczne (i nie tylko) na różnorodnych instrumentach.

 

RAMOWY PLAN DNIA

Plan dnia dla dzieci młodszych (od 6 mies. do ok. 18 miesiąca życia)

Dzień dzieci młodszych zorganizowany jest wg ich indywidualnych potrzeb oraz rytmu. Dzięki temu chcemy zapewnić im poczucia bezpieczeństwa organizując warunki zbliżone do domowych, a także możliwość prawidłowego rozwoju psychoruchowego.

Codzienny plan uwzględnia m.in:

  • posiłki,
  • zabiegi pielęgnacyjne i higieniczne,
  • drzemki,
  • zabawy edukacyjne, manipulacyjne
  • zabawy wspierające rozwój ruchowy, w tym naukę raczkowania i chodzenia
  • zajęcia wyciszające.

 

Plan dnia dla dzieci starszych (od  ok.18 mies. do 3 lat)

6.30 – 8.10          „Wszyscy są , witam Was…” Przyjmowanie dzieci do żłobka

– czas na swobodną zabawę dzieci w kącikach tematycznych,

– indywidualne zabawy edukacyjne z opiekunami

– czas na realizację własnych pomysłów i fantazji

– możliwość konsultacji rodziców z opiekunami

8.10 – 8.30          Przygotowanie do śniadania

– czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej

8.30 – 9.00          Śniadanie

9.00 –10.00         „Bo fantazja jest od tego, aby bawić się na całego”       Zabawy edukacyjno-rozwojowe kształcące naturalne talenty dzieci. Realizacja planu pracy żłobka.

– zajęcia kształtujące motorykę małą i dużą

– zabawy plastyczne,

– zajęcia rytmiczne

– zabawy logopedyczne, wspomagające naukę prawidłowego mówienia

– zabawy paluszkowe, małe formy teatralne

10.00 – 10.15     Czynności pielęgnacyjne i higieniczne

– trening czystości – nauka korzystania z nocnika i sedesu, wdrażanie elementów higieny osobistej

10:15 – 10.30     Drugie śniadanie

10.30 – 11.30     „Gimnastyka to zabawa, to dla dzieci fajna sprawa” Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu (w razie niepogody w sali)

11.30 –11.50 Przygotowanie do obiadu

– czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej

11.50 – 12.20 Obiad

12.20 – 12.30 „Ach śpij, bo właśnie…” Przygotowanie do drzemki

– wyciszenie przed snem – czytanie bajek, słuchanie muzyki.

12.30 – 14.30 Czas na sen lub leżakowanie

14.30 – 14.50 Czynności pielęgnacyjne i higieniczne

– trening czystości – nauka korzystania z nocnika i sedesu, wdrażanie elementów higieny osobistej

14.50 – 15.10 Podwieczorek

15.10 – 16.00 „Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma…” Zajęcia tematyczne – rozwijające indywidualne zdolności dzieci (wymiennie wg harmonogramu na poszczególne dni)

– zajęcia językowe

– zajęcia plastyczne/techniczne/manualne

– gimnastyka itp.

16.00-16.30 Zabawy swobodne. Rozchodzenie się dzieci do domu.

– zabawy ruchowe

– zabawy w kącikach zainteresowań (układanki, rysowanki, zabawy konstrukcyjne)

– czas na indywidualne rozmowy rodziców z opiekunami.

Facebook